joi, 11 martie 2010

Cararea secreta - partea a 9-a

meditatie_lake

Faptul ca sentimentele noastre sunt atat de nestabile, incat, de exemplu, putem agrea pe cineva o saptamana, si sa-l detestam in saptamana urmatoare, ca sentimentele pe care le-am avut timp de zece ani, nu mai corespund starii noastre actuale, arata cat de trecatoare sunt sentimentele, in lipsa lor de esenta, in contrast cu EU-ul care ramane neschimbat.
Veti ajunge la concluzia ca nici corpul, nici emotiile, nu reprezinta EU-ul real.
*
In ora de exercitiu de meditatie se ajunge la abolirea constiintei asupra vietii exterioare.
Aceasta realizare este propice ascultarii miscarilor noastre launtrice,
prin concentrarea gandului asupra a ceea ce auzim si simtim inlauntrul nostru.
*
Urmeaza etapa consacrata studiului asupra intrebarii:
"Este EU-ul meu inteligenta care gandeste?"
*
Adevarurile gandirii sunt fondate pe experientele lumii exterioare.
Admitand ca inteligenta nu depinde numai de viata corpului, as vrea sa sugerez ca ea este doar necontenita defilate a gandurilor noastre,
interminabila succesiune de idei, conceptii si amintiri,
care, alcatuiesc viata zilnica,
si ca, prin urmare, aceasta inteligenta nu ar participa
la adevaratul nostru EU.
Daca aceasta involburare de ganduri ar putea fi inlaturata, am constata ca facultate rationala si intelectuala in sine, nu exista.
Inteligenta este doar numele pe care il atribuim insine, unei serii de idei individuale.
*
Inteligenta nu este decat curgerea nehotarata
a gandurilor ce ne trec prin creier,
iar oprirea fluxului de ganduri, nu anuleaza si constiinta de sine,
si atunci ne aflam fata-n fata cu EU-ul nostru profund.
*
Descartes zice : "gandesc deci exist",
iar experimentatorul, ajuns in faza de mai sus,
poate afirma
" nu mai gadesc,dar totusi exist".

* * *

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu