duminică, 20 ianuarie 2013

Intre ruine viata isi urmeaza cursul

O fluctuatie a mintii, indusa de o durere acuta m-a condus spre un caiet in care imi notam citate din lecturi in ultimul an de facultate, unde am gasit un minuscul text scos din cartea "Instantanee din viata animalelor" de Ionel Pop, care sa-mi domoleasca reteaua gandurilor. Printre cele mult peste zece mii de volume ale Bibliotecii Babel, cu carti asezate pe doua-trei randuri, imi va fi greu sa ajung la cartea insasi, dar iata citatul copiat din caietul stravechi  : " Intre ruine viata isi urmeaza cursul si gaseste in mijlocul durerii si al cataclismului loc pentru dragoste, pui si viitor". Aceste ganduri i-au fost inspirate autorului de un cuib de randunele cu pui , vazut sub streasina unei case partial distruse de un cutremur, care se dovedea sa nu fi fost si apocalipsa pasarilor. Eu mi-am gasit, in mai multe randuri, de-a lungul vietii, alinare in aceste ganduri retinute de caietul meu, din cartea lui Ionel Pop.

2 comentarii:

  1. Trebuie sa invat de la tine, Sandu, cum sa prind putere si curaj citind intelepciunea unei carti. Caci si pentru alinare sunt cartile, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere